Гурівська сільська рада
Кіровоградська область, Кропивницький район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр Гурівської сільської ради"

Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр Гурівської сільської ради"

Фото без опису

Кожна дитина заслуговує на щасливе дитинство. Кожній дитині хочеться пізнавати нове, мати друзів, сміятися, прагнути до своїх цілей і відчувати підтримку.

Як пояснити дитині розмаїття світу та навчити поважати його? Як говорити з дитиною на теми інвалідності, різних «іншостей»? Як вибудувати для своєї особливої дитини оптимальне освітнє середовище?  Із інтенсивним запровадженням інклюзивної освіти в Україні ці питання постають особливо гостро.

Наш інклюзивно-ресурсний центр допомагає віднайти відповіді на ці та багато інших питань, знайти максимальний рівень комфортної інклюзивності кожній дитині,  сім'ї, навчальному закладу, громаді в цілому. Наш центр до ваших послуг.

Рішенням №2161 від 8 лютого 2022 року було створено Комунальну установу «Інклюзивно-ресурсний центр Гурівської сільської ради». Від 9 грудня 2022 року Центр почав функціонувати на базі Гурівського ліцею. 
Інклюзивно-ресурсний центр проводить комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, надає психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги, забезпечують системний та кваліфікований супровід дитини з особливими освітніми потребами.

Кому необхідна комплексна оцінка?

Прийти на консультацію до фахівців КУ «ІРЦ Гурівської сільської ради» батьки можуть за власним бажанням, якщо непокояться за свою дитину (бачать і розуміють, що їх дитина відрізняється за рівнем розвитку чи поведінкою від інших дітей).
Також на консультацію свідомі батьки приходять з приводу особливостей розвитку дитини за рекомендацією лікаря або ж дослухаються до думки вчителя, соціального працівника, психолога чи вихователя. 
Спочатку батьки можуть проконсультуватися з приводу своїх занепокоєнь, а от вже у разі потреби, фахівці КУ «ІРЦ Гурівської сільської ради» проведуть комплексну оцінку розвитку дитини та нададуть відповідні рекомендації щодо її навчання та розвитку.

Алгоритм проведення (етапи) комплексної оцінки

Етапи оцінки

  • Планування оцінки
  • Інформування про проведення оцінки
  • Підготовка матеріалів
  • Безпосередня оцінка
  • Звіт фахівців ІРЦ за сферами оцінювання
  • Розгляд результатів на засіданні фахівців ІРЦ
  • Підготовка висновку
  • Інформування батьків та передача їм висновку
  • Моніторинг реалізації рекомендацій
  • Надання психолого-педагогічних, корекційно-розвивальних послуг

Необхідні документи

Первинний прийом батьків (одного з батьків) або законних представників дитини проводить директор інклюзивно-ресурсного центру, або уповноважені ним працівники, які визначають час та дату проведення комплексної оцінки та встановлюють наявність таких документів:

  • документів, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників;
  • свідоцтва про народження дитини;
  • індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності);
  • форми первинної облікової документації № 112/0 “Історія розвитку дитини”, затвердженої МОЗ, у разі потреби - довідки від психіатра.

Інклюзивно-ресурсний центр проводить комплексну оцінку не пізніше ніж протягом місяця з моменту подання письмової заяви батьків (одного з батьків) або законних представників дитини (далі - заява) (додаток 3) та/або її особистої заяви (для дітей віком від 16 до 18 років) щодо проведення комплексної оцінки, а також надання письмової згоди на обробку персональних даних дитини (додаток 4).

У разі коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:

  • психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного закладу освіти;
  • зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки;
  • документи щодо додаткових обстежень дитини;
  • копія протоколу засідання команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами із зазначенням потреби щодо продовження тривалості здобуття освіти.

У разі коли дитині з особливими освітніми потребами вже надавались психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги, до інклюзивно-ресурсного центру подаються:

  • попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;
  • висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.

Напрямки комплексної оцінки

  • Оцінка фізичного розвитку дитини (визначення рівня загального розвитку дитини, її відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо). Проводить вчитель - реабілітолог (ЛФК).
  • Оцінка мовленнєвого розвитку дитини (визначення рівня мовленнєвого розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення тa його структури). Проводить вчитель - логопед.
  • Оцінка когнітивної сфери дитини (визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага). Проводить практичний психолог.
  • Оцінка емоційно-вольової сфери дитини (виявлення здатності дитини до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин). Проводить практичний психолог.
  • Оцінка освітньої діяльності дитини (визначення рівня сформованості знань, вмінь, навичок відповідно да навчальної програми або основних критеріїв формування вмінь та навичок дітей дошкільного віку). Проводить вчитель - дефектолог.

У разі потреби, фахівці ІРЦ можуть проводити комплексну оцінку за іншими напрямами, зокрема визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин з однолітками, дорослими. Усі напрями оцінювання мають бути спрямовані на визначення позитивних сторін розвитку дитини як основи для її подальшого розвитку, навчання та виховання.

Як підготувати дитину до комплексної оцінки

  • Напередодні проведення комплексної оцінки проговоріть з дитиною інформацію про батьків (як звати тата, маму, де і ким працюють батьки), домашню адресу, де проживає дитина, тощо.
  • В день проведення комплексної оцінки створіть у дитини позитивний настрій. Налаштуйте дошкільника на ігрову діяльність, а школяра – на спілкування з вчителями.
  • Розрахуйте час так, щоб прийти завчасно, не поспішаючи, якщо потрібно переодягнутись і підготувати дитину.
  • В день проведення оцінювання дитина повинна бути здоровою. У разі, якщо дитина захворіла, зателефонуйте в ІРЦ і попросіть перенести оцінку на інший день.
  • Не переживайте за результати оцінки та сам процес. Пам’ятайте, що Ваші переживання та тривога передаються дитині.
  • Під час обстеження не відволікайте дитину зауваженнями і репліками. У разі необхідності, дитині допоможе фахівець.
  • В присутності дитини не говоріть «вона соромиться», «вона не любить вчити вірші, розповідати», «вона це не вміє», «вона при сторонніх людях не відповідає», тощо.
  • При потребі візьміть щось перекусити та попити.
  • Після комплексної оцінки обов’язково похваліть дитину, навіть якщо вона відповідала гірше, ніж Ви очікували, адже це її дуже важлива діяльність.

Результати комплексної оцінки

  • Результати комплексної оцінки оформлюються в електронному вигляді, зберігаються в інклюзивно-ресурсному центрі та надаються батькам (одному з батьків) або законним представникам дитини за письмовим зверненням.
  • Інформація про результати комплексної оцінки є конфіденційною. Обробка та захист персональних даних дітей в інклюзивно-ресурсному центрі здійснюється відповідно до вимог Закону України “Про захист персональних даних”.
  • Узагальнення результатів комплексної оцінки здійснюється на засіданні фахівців інклюзивно-ресурсного центру, які її проводили, в якому мають право брати участь батьки (один з батьків) або законні представники дитини з особливими освітніми потребами.
  • За результатами засідання складається висновок про комплексну оцінку, в якому зазначаються загальні дані про дитину з особливими освітніми потребами, її сім’ю (батьків (одного з батьків) або законних представників, братів, сестер), умови виховання в сім’ї, стан здоров’я дитини, заклад освіти, де навчається дитина, напрями проведення комплексної оцінки, загальні висновки, рекомендації, прізвище, ім’я, по батькові фахівців інклюзивно-ресурсного центру, які проводили оцінку.
  • Фахівці інклюзивно-ресурсного центру зобов’язані ознайомити батьків (одного з батьків) або законних представників дитини з особливими освітніми потребами з висновком про комплексну оцінку, умовами навчання та надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг у закладах освіти (у разі здобуття дитиною дошкільної чи загальної середньої освіти).
  • Комплексна оцінка з підготовкою відповідного висновку проводиться протягом 10 робочих днів.
  • Висновок про комплексну оцінку надається батькам (одному з батьків) або законним представникам дитини з особливими освітніми потребами, за заявою яких (якого) її проведено, у двох примірниках, один з яких подається батьками (законними представниками) дитини до закладу освіти.
  • Висновок про комплексну оцінку реєструється у відповідному журналі та зберігається в електронному вигляді в інклюзивно-ресурсному центрі (сканована копія такого висновку).
  • У разі встановлення фахівцями інклюзивно-ресурсного центру наявності у дитини особливих освітніх потреб висновок про комплексну оцінку є підставою для складення для неї індивідуальної програми розвитку та надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.

Повторна комплексна оцінка

 

Повторна комплексна оцінка фахівцями інклюзивно-ресурсного центру проводиться у разі:

  • переходу дитини з особливими освітніми потребами з дошкільного закладу освіти в заклад загальної середньої освіти; переведення дитини із спеціального закладу дошкільної освіти, спеціального закладу загальної середньої освіти, закладу загальної середньої освіти до інклюзивної (спеціальної) групи закладу дошкільної освіти або інклюзивного (спеціального) класу закладу загальної середньої освіти;
  • надання рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, психолого-педагогічного консиліуму спеціального закладу загальної середньої освіти щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні дитиною освітньої програми;
  • визначення потреби у продовженні тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають загальну середню освіту.


Повторна комплексна оцінка може проводитися за всіма або окремими напрямами залежно від освітніх потреб дитини з особливими освітніми потребами та наявної інформації про її розвиток.


За результатами повторної комплексної оцінки складається висновок про повторну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини (додаток 6), що є основою для розроблення індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами, надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, у разі потреби продовження тривалості здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами, що здобувають загальну середню освіту.

Код для вставки на сайт

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь