ТОП-5 фактів про Реєстр застрахованих осіб
Більшість громадян хоч раз у житті чули про Реєстр застрахованих осіб (далі – Реєстр). А для тих, хто ще нічого не знає про цей потужний ресурс, пропонуємо ознайомитися з основними фактами. Отже…
- Формує, веде та забезпечує захист інформації, накопиченої у Реєстрі, Пенсійний фонд України. Інформація з Реєстру використовується виключно для потреб, визначених законодавством.
- У Реєстрі накопичується та зберігається інформація про заробітну плату та сплату страхових внесків, єдиного соціального внеску з 2000 року.
- Саме на основі цих даних здійснюється призначення, перерахунок пенсій, а з 2011 року – страхові виплати фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, зокрема оплата тимчасової непрацездатності, допомоги по вагітності та пологах, допомоги по безробіттю…
- Інформація, яка є в Реєстрі, базується на звітах страхувальників, тобто роботодавців. Якщо в страхувальника з якихось причин наявна помилка у звіті, несвоєчасно подана інформація або цієї інформації немає, то виникнуть проблеми: при здійсненні виплат за лікарняними, по безробіттю, при зарахуванні страхового стажу для призначення пенсії, перерахунку пенсії.
- Застрахована особа, тобто працівник, має можливість контролювати персоніфіковані дані, накопичені на особовій картці. Одним із способів контролювати особисті дані Реєстру є вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (portal.pfu.gov.ua). Запам’ятайте! Своєчасний контроль за особистими даними в Реєстрі – це відсутність проблем під час призначення (перерахунку) пенсії та інших соціальних виплат.
Олена ПАРХОМЕНКО,
начальник управління інформаційних систем
та електронних реєстрів головного управління
Пенсійного фонду України в Кіровоградській області